Talentpleje
For dig der har lyst og vilje til at dyrke faglige interesser i endnu højere grad.
Det er forbavsende let at få over 100 mennesker til at bo under samme tag når alle kender, forstår og overholder det samme regelsæt.
Derfor er det vigtigt at du læser reglerne.
Når du udfylder og underskriver din ansøgning til kostskolen, skriver du samtidig under på, at du vil overholde studie- og ordensreglerne.
Nye elever på kostskolen vil altid som det første få en gennemgang af studie- og ordensreglerne.
Er der noget du er i tvivl om, skal du blot spørge kostskolens personale.
Klik her for at læse og downloade Grenaa Gymnasiums kostskoles husorden & praktiske oplysninger.
På Grenaa Gymnasiums kostskole lægger vi stor vægt på fællesskab, gensidig respekt og samhørighed. Vores mål er at sikre dig trygge rammer og gode studieforhold, samtidig med at vi giver dig en fantastisk oplevelse.
Kostskolen er et åbent og tolerant miljø hvor der er plads til alle på tværs af nationaliteter og kulturer.
Adresse
Elever fra Danmark
Hvis du ønsker læge/tandlæge i Grenaa (Norddjurs Kommune), skal du ændre din folkeregisteradresse, inden du flytter ind på kostskolen, hvilket kostskolen kan anbefale at du gør.
Ønsker du kun at flytte din postadresse, har du ikke mulighed for at vælge læge/tandlæge i Grenaa.
Elever fra udlandet
Kommer du fra EU/EØS og det øvrige udland SKAL du tilmelde dig folkeregisteret i Grenaa (Norddjurs Kommune) straks efter indflytningen på kostskolen. Du vil få hjælp til dette af kostskolens personale.
Din nye folkeregister-/postadresse vil blive:
Grenaa Gymnasiums Kostskole
Værelse nr. (dit værelsesnummer)
Fuglevænget 84
8500 Grenaa
Brand
Det er strengt forbudt at forhindre kostskolens brandudstyr i at fungere eller at aktivere alarmerne i utide.
Ligeledes er det forbudt at blokere branddøre og flugtruter. Overtrædelse af disse forbud vil medføre krav om erstatning og evt. bortvisning.
Når brandalarmen lyder, skal du lukke dit vindue, forlade dit værelse og lukke døren efter dig.
Hvis situationen tillader det, skal du banke hårdt på dine naboers døre, så de er klar over at alarmen lyder. Derefter skal du gå over på gymnasiet, og stille dig på trappen ved hovedindgangen. Her skal du blive stående indtil du får nærmere instrukser.
På hvert værelse er der en brandalarm og en evakueringsplan, som du har pligt til at kende.
Der afholdes obligatoriske brandøvelser.
Forsikring
I den tid du bor på kostskolen er du selv ansvarlig for dig og dine ting. Kostskolen har ikke nogen forsikring der dækker.
Vi anbefaler, at du sammen med dine forældre tegner en forsikring.
Forældreoplysninger
Hvis dine forældre eller kontaktpersoner ændrer adresse og/eller telefonnummer i den tid du er elev på kostskolen, skal du straks meddele det på både kostskolens og gymnasiets kontor.
Indflytning
Værelset er møbleret med en seng, et skrivebord, en kontorstol, et klapbord, en instruktørstol samt en stigereol.
Du er velkommen til at medbringe dine egne møbler på langt de fleste af værelserne.
Medielicens
Licens betales af alle på kostskolen, som er fyldt 18 år, og som har deres folke-
registeradresse tilmeldt på kostskolen. Licens omfatter TV, radio, computer, PDA, samt I-Pads og mobiltelefoner med netadgang.
Er du under 18 år, og har du bibeholdt din folkeregisteradresse hos dine forældre eller værger, skal du ikke betale medielicens.
Opholdstilladelse
Hvis du ikke har opholdstilladelse i Danmark, skal du inden du flytter ind på kostskolen søge om opholdstilladelse.
Du kan ansøge om opholdstilladelse online på statsforvaltningen.dk, eller ved personlig fremmøde på statsforvaltningen, hvis du er EU-borger.
Hvis du er borger udenfor et EU-land skal du søge via nyidanmark.dk
TV
Der er antennestik på alle værelser.
Du kan som udgangspunkt se alle gratis digitale kanaler fra Danmarks Radio.
Ønsker du et større udvalg i TV-kanaler skal du selv oprette og betale et abonnement.
Du skal selv medbringe et antennekabel.
Aflåsning
Kostskolens yderdøre er altid låst, og man skal derfor bruge sin udleverede nøglebrik samt en pinkode for at komme ind. Begge udleveres ved indflytning.
For at forhindre tyveri skal du altid låse værelset af når du forlader det – også selv om det kun er kortvarigt.
Badeforhold
Der findes separate baderum til drenge og piger på hver etage. Du skal selv medbringe håndklæder, sæbe, shampoo og andre personlige artikler. Medbring også en badekåbe til turen mellem baderum og dit værelse.
Cykler og knallerter skal parkeres på kostskolens aflåste cykelparkering. Husk også at låse din cykel selvom den står i cykelparkeringen.
El-artikler
På kostskolen vil vi gerne være med til at værne om miljøet. Derfor er det ikke tilladt at have storforbrugende elartikler på værelset som fx køleskabe, mikroovne, elkedler, brødristere og lignende. Der henvises til skolens faciliteter.
Fjernsyn, radio, spillekonsoller og computere er naturligvis tilladt, men disse skal slukkes, hver gang du forlader dit værelse.
Husk også hver gang at slukke lyset og lukke vinduet.
Ferier
Kostskolen er lukket i efterårsferien, juleferien, vinterferien, påskeferien og sommerferien.
I ferierne er det ikke muligt at opholde sig på kostskolen.
Der lukkes ned kl. 17.00 sidste skoledag før ferien, og åbnes igen kl. 14.00 dagen før første skoledag.
Ferieplanen er fastlagt to år frem og kan ses på gymnasiets hjemmeside.
Når du forlader værelset op til en ferie, skal det være rent, alt elektrisk udstyr skal være slukket og vinduet skal være lukket.
Gymnasiefester
Når der afholdes gymnasiefester må der ikke finde forfester eller “afterparties” sted på kostskolen.
Reglerne for ro på kostskolen og indtagelse af alkohol gælder også når der er fest på gymnasiet.
Hygiejne
Af hensyn til dit og andres almindelige velbefindende er det vigtigt, at du sørger for personlig hygiejne. Det er vigtigt at du vasker hænder og bruger de ophængte des-
infektionsdispensere inden du sætter dig til bords.
Internet og IT
Der er trådløst high speed internet på kostskolen. Det er gratis for elever og gæster at benytte. Gæster skal have en gæstekode, som udleveres af kostskolens IT-ansvarlige.
Det er forbudt at bruge kostskolens computere eller internet til at hente, kopiere, videredistribuere eller lagre ulovligt materiale som film, musik, spil, programmer mv.
Ulovlig aktivitet kan medføre bortvisning samt anmeldelse til politiet.
Mus, tastatur, kabler og lignende må ikke fjernes fra computerne på gangene.
Kæledyr
Det er ikke tilladt at have kæledyr på kostskolen.
Mobning
Alle former for mobning er helt uacceptable, og du er forpligtet til at videregive oplysninger, hvis du er bekendt med, at en kost- elev bliver udsat for mobning.
Deltager du i mobning, vil du blive mødt med sanktioner.
Nøgle og nøglebrik
Nøgle og nøglebrik er personlige og må under ingen omstændigheder lånes ud til nogen, heller ikke andre beboere på kostskolen.
Mister du nøgle og/eller nøglebrik skal du straks henvende dig på kostskolens kontor.
Derefter skal du købe en ny nøgle og/eller brik via safeticket.dk/grenaagymnasium
Rengøring af værelset
Du har pligt til at holde dit værelse rent og ryddeligt.
En gang om måneden tjekker personalet om værelset er rent.
Ro på kostskolen
Generelt er det din pligt at sørge for, at der er almindelig ro og orden på kostskolen. Det betyder, at du skal lade være med at larme, når du færdes på fællesarealer, værelser og gange.
Hvis du skal høre musik, spille computer eller Play-Station eller se TV, skal lyden være så dæmpet at den ikke generer dine naboer.
Søndag – torsdag er der læsero mellem kl. 20.00 og kl. 23.00.
Fra kl. 23.00 til kl. 07.00 skal der være absolut ro på kostskolen.
Tænk dig om og vis hensyn!
Stearinlys, bål og åben ild
På grund af brandfare er det ikke tilladt at have åben ild på værelserne. Dette gælder alle former for stearinlys, olielamper, fyrfadslys, stjernekastere, røgelsespinde osv.
Det er tilladt at tænde op i kostskolens pejs og udendørs bålfad efter aftale med vagthavende kostlærer.
Tøjvask
På hver gang findes der en vaskemaskine og tørretumbler til fri afbenyttelse.
Af hensyn til miljøet skal du fylde maskinen op hver gang du vasker. Vask evt. sammen med en kammerat.
Du skal selv sørge for vaskemidler, og de skal være enten svanemærkede eller neutrale.
Det er ikke tilladt at bruge skyllemiddel.
Minimér brugen af tørretumbleren, og hæng i stedet tøjet til tørre på tørrestativerne i kælderen.
Rens fnugfilteret hver gang du har brugt tørretumbleren.
Vinduer
Kostskolens vinduer er forsynet med en lås, så de kan åbnes cirka halvt op. Denne lås skal altid benyttes, hvis der ønskes udluftning, mens værelset er forladt.
Hvis vinduet åbnes helt op, må du ikke forlade værelset.
Du har erstatningspligt hvis vinduet blæser op og ødelægges pga. manglende brug af lås.
Dagens måltider
Mandag til fredag:
Morgenmad 07.35 – 08.35
Frokost – dagens varme måltid 11.55 – 12.25
Eftermiddagsservering 14.00 – 16.00
Aftensmad 18.00 – 18.30
Aftenservering 20.00 –
Ved morgenmaden er du velkommen til at smøre en sandwich og tage et stykke frugt med i skole.
Om aftenen kan du ligeledes lave en sandwich eller tage frugt/grønt med op på dit værelse.
Lørdag, søndag og helligdage:
Brunch 09.00 – 13.00
Varm aftensmad 18.00 – 18.30
Brunchen består af både morgenmad og frokost og du er velkommen til at komme flere gange indenfor tidsrummet.
Fødselsdagsmiddag
Når du har fødselsdag, må du vælge, hvad menuen skal være til frokost og til eftermiddagsserveringen.
Madpakker
Hvis du er forhindret i at deltage i måltiderne pga. eksamen, ekskursioner eller andre skolerelaterede arrangementer, har du mulighed for at smøre en madpakke.
Madspild
For at undgå unødigt madspild, er det vigtigt at du skriver dig på weekendlisten, hvis du skal spise på kostskolen i weekenden. Hvis du ikke er tilmeldt, kan du ikke spise med.
Mødepligt
Du har mødepligt til måltiderne på kostskolen.
Hvis det generelt er et problem at møde til måltiderne, skal du og kostskolelederen tale sammen om det.
Måltider
Maden er en vigtig del af kostskolelivet. Det er ved måltiderne, at I mødes og taler om stort og småt, samtidig med at du får dine energidepoter tanket op med god og hjemmelavet sund mad.
Vi bestræber os på, at det er rart og hyggeligt at spise i spisestuen. Medarbejderne i kostskolens køkken sætter en ære i, at maden er hjemmelavet, frisk tilberedt, sund og indbydende. Vi laver en kombination af god dansk og og god international mad.
Dagens menu ser du på opslagstavlen.
Opførsel og retningslinjer i spisestuen
Vi er mange som spiser sammen, op til fem-seks gange hver dag i spisestuen. Vi har alle forskellige skikke og vaner for, hvordan vi opfører os, imens vi spiser. Det er vigtigt, at alle får en god oplevelse til måltiderne, og derfor har de elever, som er valgt ind i Kollegianerrådet (kostskolens elevråd), lavet en lille guide med retningslinjer for, hvordan du opfører dig i spisestuen. Guiden hænger i vores spisestue og når du følger den, og i øvrigt holder øje med hvad der forventes af dig, bliver det rart og hyggeligt, at sidde rigtig mange personer og spise i samme rum.
Det er ikke tilladt at tage service med ud af spisestuen.
Det er ikke tilladt at tale i telefon eller benytte computere og andre håndholdte enheder i spisestuen under måltiderne.
Særlige kostbehov
Hvis du har særlige kostbehov, fx er vegetar, har allergier eller intolerance skal du oplyse det på ansøgningsskemaet til kostskolen.
Temaaftener
Flere gange i løbet af skoleåret laver vi en anderledes aften på kostskolen. Det kan fx være en temaaften med en gæstekok, som i samarbejde med elever og køkkenpersonale tilbereder en række retter fra et bestemt land eller en bestemt kultur.
Ofte “krydres” sådanne aftener med et lille foredrag eller en optræden som relaterer til aftenens menu.
Gæster
Du må kun have gæster på kostskolen hvis du selv er til stede. Som vært er du ansvarlig for din gæst, og din gæst skal overholde kostskolens regler.
Det er kun tilladt at have én overnattende gæst af gangen.
Det er ikke tilladt at have gæster i frokostpausen mellem kl. 11.55-12.25.
Overnattende gæster
Overnattende gæster tilmeldes til den vagthavende kostlærer ved et af måltiderne.
Alle gæster, der ikke er tilmeldt ved kostlæreren som overnattende gæst, skal forlade kostskolen senest kl. 22.55.
Den vagthavende kostlærer kan til enhver tid uden grund afvise anmodninger om overnattende gæster.
Der kan maksimalt overnatte 10 gæster på kostskolen.
Gæster i weekenden
Hvis gæsten skal være på kostskolen i weekenden, skal tilmeldingen ske senest torsdag ved aftensmaden. Samme frist gælder for tilmelding til måltiderne i weekenden.
Bespisning af gæster
Gæster skal betale for de måltider de deltager i, og det samlede beløb betales via safeticket.dk. Kvittering for betaling skal forevises den vagthavende kostlærer.
Forældre og søskende er altid velkomne på kostskolen.
Kollegianerrådet
Medlemmerne af kollegianerrådet vælges hvert år i januar måned. I rådet arbejder vi med alle spørgsmål vedrørende kostskolen. Vi diskuterer forslag til ændringer af kostskolens Husorden, hvad pengene på kostelevernes elevkonto skal bruges til og meget mere.
Kostudvalg
I kostskolens kostudvalg diskuterer vi alt vedrørende måltiderne, sundhed og tilberedning af maden.
Områdemøder/gangmøder
Eleverne på hver af kostskolens 4 områder afholder et møde efter behov sammen med den tilknyttede kostlærer.
Kostlæreren indkalder til mødet, hvor der drøftes og træffes beslutninger om forhold af betydning for samværet på området. Her kan store som små problemer vendes, og er der større generelle problemer kan de tages op i kollegianerrådet.
Der er mødepligt til alle områdemøder.
Torsdagsmøder
Hver torsdag i forbindelse med aftensmaden holder vi et møde, hvor formanden for kollegianerrådet er mødeleder. På mødet får du praktiske informationer om aktiviteter, temaaftener m.m. Alle elever kan tage ordet omkring både stort og småt.
Der er mødepligt til alle torsdagsmøder.
Fravær fra kostskolen
Hvis du ikke skal overnatte på kostskolen, skal du meddele det til vagthavende
kostlærer ved et af måltiderne og senest kl. 18.00 samme dag.
Hvis du ikke skal overnatte på kostskolen i hele, eller dele af, weekenden, skal du give den vagthavende kostlærer besked senest torsdag kl. 18.00.
Er du frameldt kostskolen i weekenden, og alligevel dukker op, kan du ikke deltage i måltiderne.
Læge
Hvis du får brug for en læge/vagtlæge, kan du enten selv bestille en tid – eller få kostskolelederen/vagthavende kostlærer til at hjælpe dig.
Medicin
Er du bruger af receptpligtigt medicin skal du angive det på dit ansøgningsskema til kostskolen. Dette gælder både ved fysiske og psykiske lidelser.
Starter du på en længerevarende medicinkrævende behandling under dit ophold på kostskolen, skal du meddele det til kostskolelederen. Dette gælder både ved fysiske og psykiske behandlinger.
Morgenvækning
Hvis du oplever, at det i en periode kan være svært og komme op om morgenen tilbyder vi en vækkeordning.
Skolegang
Din aktive skolegang på Grenaa Gymnasium er en forudsætning for at bo på kostskolen. Du har med andre ord pligt til at møde til tiden, passe din skole og lave dine lektier. Vedvarende ubegrundet fravær vil medføre bortvisning.
Du kan ikke bo på kostskolen, hvis du ikke er elev på Grenaa Gymnasium.
Sygdom
Hvis du bliver syg, skal du altid underrette kostskolens personale.
Fælles faciliteter
Vi har nogle meget lækre nye fællesrum, som du frit kan bruge i din fritid. I lobbyen som forbinder hovedbygningen med spisestuen har vi et billardbord, bordfodbold og bordtennis. En del af vores spisestue er indrettes med sofaer, tv og dagens aviser. Der findes også en del brætspil – både de gamle kendte og nyere spil.
I kælderen har vi en nyindrettet minibiograf med sækkestole og mulighed for at se film, store sportsbegivenheder eller hvad der ellers har interesse. Desuden er der et velindrettet motionsrum, et gamerrum og et art room.
Kostskolens elever har mulighed for frit at benytte skolens gymnastiksale og musikhusets øverum udenfor skoletiden og i weekenderne.
Bemærk at brug af kostskolens motionsrum og øvrige faciliteter sker på eget ansvar.
Ugeaktiveter
En måneds tid inde i det nye skoleår tager vi hul på vores faste ugentlige aktiviteter. De elever der bor på kostskolen har altid mulighed for at få indflydelse på valget af aktiviteterne.
Det er frivilligt at deltage.
Vi sørger for, at der sker noget alle dage undtagen lørdag. I år har vi fx pump, fodbold, yoga, volley og rugby. Vi har også lektiecafé, dansk for begyndere og art. Om søndagen tilbyder vi en tur i svømmehallen.
Andre aktiviteter
Hen over året har vi nogle faste hyggelige traditioner, udover vores temaaftener.
I forbindelse med halloween skærer vi græskar og bager pandekager. I december julehygger vi og klippe-klistrer og bager æbleskiver. I weekenderne har vi ofte bolsjeværksted, gamercafé eller bager kager i køkkenet. I løbet af året tager vi på ture fx i skøjtehallen eller til Djurs Sommerland eller til et sportsevent eller turneringer i hallen.
Vi arrangerer forskellige gruppeevents. Det kan være fx Girls Networking, animationsgruppe, løbegruppe eller lektiegruppe m.fl.
Studierum
På alle gange er der indrettet nicher hvor du i ro og mag kan studere, og der er adgang til studierum med interaktive tavler, projektorer og flipovers.
Vores spisestue er også åben døgnet rundt,.
Tekøkken
På hver af de tre etager i hovedbygningen er der et fælles tekøkken og et opholdsrum. I tekøkkenet er der mikrobølgeovn, elkedel, køleskab samt et aflåseligt skab til hver elev til at opbevare lidt køkkenting i.
Hvis du vil bruge dagligstuen til noget privat, skal du aftale dette i god tid med kostlæreren.
Fælles for såvel indendørs- og udendørsarealer er, at de generelle regler for ind-tagelse af alkohol og læse- og nattero gælder.
Alkohol
Det er som udgangspunkt forbudt at indtage eller være påvirket af alkohol på kostskolen og kostskolens område
Fredag og lørdag er det tilladt at indtage alkohol i moderate mængder i tidsrummet 19-23. Indtagelse af alkohol må kun finde sted på værelserne eller efter aftale med vagthavende kostlærer. Eneste tilladte alkohol er almindelig øl, vin og alkoholsodavand.
Når kostskolen holder fest og temaaften, serveres der ikke alkohol.
Euforiserende stoffer
Euforiserende stoffer i enhver form er forbudt. Det er forbudt at bruge, opbevare eller videresælge euforiserende stoffer så længe du er indskrevet på kostskolen. Forbuddet gælder alle former for hash, narkotika, midler med euforiserende effekt som fx svampe, opløsningsmidler, lim, lightergas mv.
Narkotikatest
Ved begrundet mistanke om brug af euforiserende stoffer kan kostskolens personale uden varsel foretage en narkotikatest.
Ved begrundet mistanke om misbrug, opbevaring eller videresalg af narkotika kan du blive bedt om at gennemgå dit værelse sammen med kostskolens leder, vagthavende kostlærer eller rektor.
Der kan forekomme uanmeldt kontrol med narkohund på stedet!
En positiv test, opbevaring eller videresalg af narkotika kan medføre bortvisning fra kostskolen og permanent adgangsforbud!
Rygning
Det er kun tilladt at ryge på kostskolens udendørs rygeområde.
E-cigaretter sidestilles med almindelige cigaretter, og må derfor også kun benyttes på skolens udendørs rygeområde.
Betaling af opholdsafgift
Betaling af opholdsafgiften skal ske forud og betalingsfristen vil fremgå af fakturaen.
Fakturaen sendes via mail.
Opholdsafgiften betales i 10 rater. Juni og juli måned er betalingsfri.
Flytter du ind på kostskolen efter 15. februar, skal du også betale for juni måned.
Det er også muligt at betale opholdsafgift for et halvt eller helt skoleår ad gangen. Dette aftales med bogholderiet på Grenaa Gymnasium. Bogholderiet kan kontaktes alle hverdage mellem kl. 08.00 og 15.00 på tlf. +45 8758 4053.
Ved midlertidig bortvisning betales opholdsafgiften som normalt.
Ved permanent bortvisning skal opholdsafgiften betales måneden ud.
Betalingsmulighederne er enten bankoverførsel eller indbetaling af girokort. PBS er ikke en mulighed.
Betalingsoplysninger
Danske Bank
Statens Betalinger
Girostrøget 1
0800 Høje Taastrup
Kontonr.: 0216 4069032044
IBAN: DK2302164069032044
BIC/SWIFT: DABADKKK
Opsigelse
Hvis du ønsker at fraflytte kostskolen, skal du huske at opsige værelset til den 1. i en måned.
Du skal derfor betale opholdsafgift for den måned, hvor du indleverer opsigelsen samt den efterfølgende måned.
Opsigelsen skal ske skriftligt på en blanket, som du kan få på kostskolens kontor eller downloade på skolens hjemmeside. Blanketten afleveres til kostskolelederen.
Hvis du er under 18 år, skal dine forældre også skrive under på opsigelsen.
Du skal ikke aflevere en opsigelse i forbindelse med endt skolegang.
Fraflytning
Du skal aflevere værelset i samme stand, som du modtog det.
Hvis værelset ikke afleveres i ordentlig stand, kan du blive mødt med krav om betaling for reparation og ekstra arbejde med rengøring og klargøring af værelset.
Der udleveres en vejledning i, hvordan du skal rengøre og efterlade værelset.
Du skal aflevere din nøgle og nøglebrik til den vagthavende kostlærer.
Inden du forlader kostskolen, skal værelset synes og godkendes af den vagthavende kostlærer.
Overtrædelse af Husordenens regler
Hvis du overtræder reglerne, vil en af følgende sanktioner blive taget i brug: mundtlig henstilling, mundtlig advarsel, skriftlig advarsel, midlertidig bortvisning eller permanent bortvisning.
Tilsidesættelse af kostskolens Husorden generelt og/eller manglende betaling for ophold, kan medføre opsigelse af dit værelse.
Ved skriftlige advarsler, bortvisning eller positiv test for brug af euforiserende stoffer kontaktes dine forældre, hvis du er under 18 år.
Det er rektor som giver skriftlige advarsler og bortvisninger efter indstilling fra kostskolens leder.
Du er som kostelev altid underlagt skolens studie- og ordensregler.
Vagthavende kostlærer
Der er fast tilknyttet fire kostlærere til kostskolen og en kostskoleleder.
Kostlærerne overnatter på skift på kostskolens vagtværelse.
Det er altid muligt at få fat i en kostlærer eller andet personale via vagttelefonen.
Vagttelefonens nummer er +45 2152 0414.
På hverdage mellem kl. 08.00 og 16.00 skal du henvende dig til kostskolelederen (evt. på nummer +45 2160 0414)
Kostlærernes vagtplan kan findes på kostskolens opslagstavler uden for kontoret.
Hvis der er uro eller støj på kostskolen, som du har brug for hjælp til at få stoppet, skal vagthavende kostlærer kontaktes.
Du kan altid henvende dig til kostlæreren med både små og store problemer.
Kostlærerens henstillinger skal uden undtagelse altid følges.
Kontaktlærer
Når du flytter ind på kostskolen bliver du automatisk tilknyttet en fast kontaktlærer.
Kontaktlæreren vil vise dig tilrette på kostskolen og vil efter en til to måneder tage en introsamtale med dig.
Formålet med samtalen er, at finde ud af om du har det godt på kostskolen, og om du har nogle ønsker til studiemiljøet på kostskolen og/eller din fritid.
Efter samtalen vil kontaktlæreren ringe eller skrive til dine forældre og kort orientere om samtalen og dermed skabe åbenhed for, at dine forældre kan tage kontakt, hvis de har brug for det.
Kontaktlæreren vil tage kontakt til dig, hvis der opstår en situation, hvor det ser ud til, at du ikke trives eller hvis dit fravær fra skolen er stigende. Det gør det lettere for os at hjælpe dig med at løse de små problemer, inden de vokser sig store og uoverskuelige.
Skolens rektor, Helene Bendorff Kristensen træffes på nummer: +45 6115 4032